Pulau Pinang
Lokasi Paling Seram Di Asia, Muzium Perang Penang!
TARIKAN
Lokasi kali ini, memang menarik untuk korang yang nakkan satu pengalaman lain dari yang lain. Mencari satu lokasi yang mampu buat buku roma korang berdiri bila-bila masa saja!
Taman Eko Burung Merak, Pulau Pinang Kini Dibuka Secara Percuma Kepada Pengunjung
TARIKAN
Digelar sebagai burung tercantik di dunia -- orang ramai kini berpeluang untuk menyaksikan sendiri pelbagai spesies burung merak di Taman Eko Burung Merak Perai di Taman Kimsar, Butterworth, P
Berita Baik! Feri Laju Percuma Pulau Pinang Diteruskan Hingga Hujung 2022
TARIKAN
Kerajaan negeri memutuskan untuk melanjutkan khidmat feri penumpang secara percuma kepada orang ramai untuk ke Pulau Pinang sehingga hujung tahun 2022 depan.
Muzium Di Pulau Pinang Ini Pamer Barangan Antik Secara Percuma
TARIKAN
Jika korang datang bercuti ke Pulau Pinang dan kebetulan korang merupakan penggemar barangan antik --jangan lupa untuk singgah ke Muzium BM!
Astaka Tanjung Bungah : Kompleks Makanan Awam Mesra Alam Pertama Di Malaysia
TARIKAN
Jika anda bercuti ke Pulau Pinang nanti, jangan lupa singgah menjamu selera di kompleks makanan awam mesra alam pertama di Malaysia -- iaitu Astaka Tanjung Bungah di Georgetown.
Perhatian Para Hikers Dan Cyclist! Glass House Carpet Hill Penang Destinasi Anda Patut Pergi
TARIKAN
Perhatian warga Penang! Terdapat satu lokasi yang cukup cantik terletak di Carpet Hill yang amat sesuai untuk para hikers dan cyclist untuk bersantai dan memang ngam untuk korang bergambar!
Ikano Centres Lancarkan Platform Creative Spark, Gilap Kreativiti Anak Seni Di Batu Kawan
TARIKAN
Ikano Centres yang merupakan sebahagian daripada IKEA Southeast Asia baru sahaja melancarkan Creatice Spark, sebuah platform untuk anak seni yang bakal mendorong penglibatan masyarakat menerusi pro
Jom Support Ecotourism Dengan Bercuti Di Lokasi-Lokasi Yang Berada Di Penang Ni
TARIKAN
Eco-tourism bermaksud pelancongan yang memfokuskan kepada lokasi persekitaran semula jadi yang eksotik, terancam, dan bertujuan untuk menyokong usaha pemuliharaan dan memerhatikan hidupan liar.
Benda Yang Korang Perlu Tahu Sebelum Menjejakkan Kaki Di Pulau Jerejak
TARIKAN
Pulau Jerejak satu ketika dahulu lebih dikenali sebagai ‘Alcatraz’ Malaysia.
Nak Hiking Di Penang? Ini Adalah 5 Lokasi Terbaik Beserta Tips Yang Korang Perlu Tahu
TARIKAN
Ramai orang tahu Penang memang terkenal dengan makanan dan pantainya. Tapi masih ada yang tak tahu sebenarnya Penang pun ada beberapa lokasi hiking yang menarik untuk korang cuba.
5 Lokasi Best Yang Korang Boleh Pergi Di Penang Untuk Bersiar-Siar
TARIKAN
Penang merupakan antara negeri yang paling banyak tarikan dalam Malaysia tau.
Nak Tengok 7 Keajaiban Dunia? Tak Payah Pergi Jauh-Jauh, Penang Pun Ada Lah!
TARIKAN
Bila sebut pasal Penang, dah confirm orang akan terfikir tentang bukit bendera, batu feringgi, ferry, dan makanan sedap seperti laksa dan nasi kandar.
Mural Di Kontena Kapal PICAF Terpilih Sebagai Seni Jalanan Terbaik Dunia!
TARIKAN
Sebagai acara seni tahunan di Malaysia, Penang International Container Art Festival atau PICAF semestinya memeriahkan lagi kempen Tahun Melawat Malaysia 2020 yang sebenarnya telah bermula sejak Dis
Percutian Hujung Minggu Penuh Ketenangan di Shangri-La Rasa Sayang Resort & Spa Penang
HOTEL
Shangri-La’s Rasa Sayang Resort & Spa merupakan salah satu hotel 5 bintang di Penang yang menawarkan penginapan mewah hasil kombinasi percutian ala-ala tradisional yang penuh bersejarah dan dik
Wow, Pulau Pinang Ada 5 Lokasi 'Insta-Worthy' Baru Berupa Lukisan Mural Kontena!
TARIKAN
Kalau sebut pasal 'street art' atau seni jalanan, pastinya Pulau Pinang antara destinasi yang menjadi tumpuan untuk penggemar seni berkenaan.