Melaka
Keluarga Besar Mesti Koyak Poket...Harga Tiket Muzium Naik!
VIRAL
Harga tiket baharu untuk tiga buah muzium di Melaka iaitu Muzium Kapal Selam, Muzium Kesultanan Melaka dan Perkampungan Hang Tuah dilihat membebankan pengunjung yang memiliki keluarga besar.
'Night Market' Jonker Walk Bakal Dibuka Setiap Malam?
VIRAL
Jika sebelum ini Pasar Malam Jonker Walk yang beroperasi pada hujung minggu sering menjadi tumpuan kehadiran pelancong ketika mereka bercuti ke Melaka.
Kem Tasik Biru - Port Camping Dengan View 'Mahal' Di Jasin, Melaka
TARIKAN
Menjadi trend popular sejak kebelakangan ini apabila ramai memilih percutian berkonsepkan perkhemahan.
Melaka Bina Tarikan Baharu, Taman Tema Biawak Bernilai RM8 Juta!
VIRAL
Melaka sememangnya terkenal sebagai negeri yang kaya dengan tarikan pelancongan.
Bercuti Di Melaka Serendah RM69 Sahaja Sehingga Hujung Tahun 2022!
VIRAL
Sepanjang tahun 2022 ini, pelancong domestik kini boleh merasai pengalaman bercuti ke Melaka dengan pakej pelancongan serendah RM69 sahaja!
Wow, Masjid Ni Tawar Hadiah Wang Tunai Bagi Jemaah Bawa Keluarga Solat Subuh
VIRAL
Sebelum ini pada bulan Mac lalu -- Masjid Nur As-Sa’adah di Kampung Pengkalan Batu, Melaka menarik tumpuan orang ramai apabila menawarkan hadiah empat motosikal berjumlah RM16,000 dan basikal s
Melaka Ada Villa Mewah Ala Bali! Sesuai Untuk Percutian Keluarga!
HOTEL
Tak lama lagi kita nak sambut Hari Raya Aidilfitri kan! Mesti ramai yang tak sabar nak beraya bersama keluarga tersayang. Mana tidaknya dah dua tahun kita tak dapat beraya di kampung akibat PKP.
The Baruh Glamping - Port Percutian Baharu Di Pantai Puteri, Melaka
HOTEL
Jika dahulu trend percutian di hotel menjadi pilihan, kini percutian secara perkhemahan semakin menjadi kegemaran ramai, bertemankan suasana damai alam semula jadi
Amverton Heritage Resort, Penginapan Mesra Keluarga!
HOTEL
Kalau anda sedang mencari satu lokasi penginapan untuk percutian keluarga, resort kali ini memang khas untuk anda! Memang sempurna lah untuk anda yang nak bawak anak-anak pergi bercuti.
Sedihnya! Tiada Lagi Bebola Nasi Ayam Ee Ji Ban
VIRAL
Malaysia sememangnya terkenal dengan pelbagai jenis makanan yang datang dari pelbagai budaya dan bangsa. Salah satu hidangan yang menjadi kegemaran ramai adalah nasi ayam.
Ada Berani Nak Mengopi Dalam 'Penjara'? Jom Try Ke Kopi Jail
MAKAN
Korang penggemar kopi? Dah biasa minum kopi kat kafe, kedai kopi tepi jalan atau yang ada pemandangan alam semulajadi yang indah dan mempesonakan? Boringggg....hahahaha
Pelancongan Melaka Bertambah Rancak Dengan 'Bas Singgah-Singgah' Elektrik
TARIKAN
Mulai hari ini (11 Mac) -- sektor pelancongan di Melaka bertambah rancak dan meriah dengan perkhidmatan "Bas Singgah-Singgah" berkonsepkan bas pelancongan yang menggunakan kuasa el
Melaka Bakal Bina Taman Tema Bertaraf Dunia, Lebih Besar Dari Genting!
VIRAL
Wow, jangan ingat Pahang je ada taman tema popular bertaraf dunia Genting SkyWorlds sebab tak lama lagi Melaka pun bakal memiliki taman tema sama tau!
Tarikan Pelancongan Melaka, Bukit St Paul Kini Ditukar Nama Asal Bukit Melaka
TARIKAN
Bukit St Paul. di Bandar Hilir, Melaka kini dikenali dengan nama asalnya Bukit Melaka.
Atas Villa Melaka, Lokasi Gathering Sempurna!
HOTEL
Nak bercuti masa zaman endemik ni, mesti rasa risau sangatkan. Dengan gelombang Omicronnya lagi, mudah sangat nak terkena jangkitan. Plan percutian korang masih boleh diteruskan!
Rimba Mac Villa, Guesthouse Moden & Santai Yang Best Untuk Staycation!
HOTEL
Kalau korang sedang mencari lokasi penginapan di bandaraya bersejarah Melaka yang eklusif dan cukup privasi, Rimba Mac Villa adalah lokasi penginapan yang memang sesuai lebih-lebih lagi di zaman en
Bercuti Melaka Tak Tahu Nak Buat Apa? Jom 'Terbang' Kat Ayer Keroh!
TARIKAN
Bagi yang datang bercuti ke Melaka terutama di Ayer Keroh, ada aktiviti air menarik yang terbaharu bakal menguji adrenalin anda!
Muslim Chalet Lot 235, Lokasi Family Day Yang Sempurna!
HOTEL
Kalau korang tengah cari satu tempat penginapan yang sesuai untuk Hari Keluarga yang besar? Memang port kalini lah yang paling best dan sesuai!
'Leypark Station' - Tarikan Baharu Ala Jonker Walk Di Ayer Keroh, Melaka
TARIKAN
Kalau sebelum ini antara tarikan utama pengunjung ke Melaka adalah Jonker Walk -- namun kini terdapat satu lagi tempat tumpuan yang happening untuk santai dan cari makan iaitu "Leypark Sta
Zoo Melaka Ditutup 5 Hari Akibat Covid, Bermula Hari Ini
VIRAL
Zoo Melaka ditutup selama lima hari bermula hari ini ekoran seorang daripada penjaga haiwan di destinasi ikon pelancongan negeri itu dikesan positif COVID-19.

Pages